متاسفانه، بسیاری از کسبوکارها در بازاریابی پیامکی مرتکب اشتباهاتی میشوند که باعث میشود کمپینهای آنها به موفقیت نرسد. بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی است که به شما کمک کند مشتریانتان را حفظ کنید با این حال، اگر به اشتباهات اساسی ادامه دهید، میتواند باعث شود تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست بدهید. در این مقاله شما را با ۸ اشتباه مرگبار بازاریابی پیامکی آشنا میکنیم که میتواند به قیمت اعتبار شما تمام شود!
۱. مخاطب اشتباه
شناخت مشتریان و درک نیازهای آنها اولویت شماره یک همه مشاغل است. اگر مخاطبان خود را نشناسید، نمیتوانید کمپینهای پیامکی موثر ایجاد کنید. بنابراین تحقیقات بازار انجام دهید و مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ترجیحات آنها را درک کنید و خواستهها و نیازهای آنها را بدانید. در نتیجه یک استراتژی مناسب و موثر پیامکی برای مخاطبانتان ایجاد کنید. مشخصههایی مثل سن، جنسیت، مکان، نگرانیها و رفتار را در نظر بگیرید. بر اساس تمام ویژگیهای مخاطب هدفتان، یک کمپین بازاریابی متنی ایجاد کنید تا وقتی برایشان ارسال می کنید جذابترین باشد.
۲. ارسال یک پیام مشابه بیش از یکبار
یکی از ویژگیهای بازاریابی پیامکی که آن را بسیار موثر میکند، این است که اغلب احساس فوریت در مشتری ایجاد میکند. وقتی فرد بداند که یک پیشنهاد خاص فقط برای مدت محدودی در دسترس است، شانس بیشتری برای افزایش فروش وجود خواهد داشت. با این حال، هنگامی که به ارسال یک پیام ادامه میدهید، قطعاً بارها و بارها، مردم به این پیشنهادات با شور و شوق واکنش نشان نمیدهند. علاوهبراین، آنها خسته میشوند و بهسادگی انصراف می دهند. به همین دلیل ضروری است که کمپین های بازاریابی پیامکی خود را منحصربهفرد و خلاق نگه دارید.
۳. ارسال پیام در زمان اشتباه
زمان برای سرویسهای پیامک انبوه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که با ارسال پیامک در زمان اشتباه، مشتریان شما میتوانند به راحتی از دریافت پیام از شما منصرف شوند. قطعاً شما نمیخواهید شرایطی ایجاد کنید که مشتری بخواهد اشتراک خود را لغو کند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام قوانین زمانبندی بازاریابی پیامکی را رعایت میکنید:
صبح خیلی زود، قبل از نوشیدن فنجان قهوه یا خیلی دیر، وقتی مشتری خواب است، پیامک ندهید. از ارسال پیام در ساعات اوج کار که افراد غرق در فعالیتهای دیگر هستند خودداری کنید. همچنین به دلیل نرخ بالای لغو اشتراک، در تعطیلات آخر هفته پیام ارسال نکنید.
۴. فرکانس نامربوط
شما باید یک فرکانس بهینه برای ارسال پیام پیدا کنید. اگر پیامهای زیادی ارسال میکنید و شروع به آزار مشتریانتان میکنید، آنها برای لغو اشتراک خیلی منتظر نمیمانند. مکرر بودن آزار یکی از اصلیترین اشتباهات کمپین بازاریابی پیامکی است. در چنین مواردی، حتی اگر افراد انصراف ندهند، بهسادگی به متنهای شما بیاعتنایی می کنند. با این حال، نباید تعداد پیامهای ارسالی را خیلی کم کنید، چراکه ممکن است مشتری شما را فراموش کند. بنابراین، بسته به کسبوکار و مشتریانتان، باید بهترین و بهینهترین فرکانس را برای کمپین بازاریابی پیامکی خود بیابید.
۵. عدم استفاده از زبان واضح
وقتی صحبت از زبان و لحن به میان می آید، احتمالاً میخواهید تا حد امکان خاص و متفاوت باشید. بهتر است از به کار بردن کلمات بیش از حد تخصصی که درک آنها برای مشتریان سخت است خودداری کنید. بنابراین به خاطر داشته باشید که شما پیامک را برای مردم میفرستید نه یک جامعه خاص و گروهی از متخصصین! پس از زبان بسیار پیچیده دوری کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از کلمات اختصاری یا عامیانه استفاده کنید. برای همگام شدن با تصویر برند خود، از زبان حرفهای استفاده کنید و از اصطلاحات و اختصارها اجتناب کنید.
۶. محتوای عمومی
کمپین های پیامکی موثر همیشه برای یک مخاطب خاص ایجاد میشوند. از این رو، عمومی بودن بیش از حد محتوایتان می تواند منجر به سطح تعامل پایین شود. مردم میخواهند رویکرد شخصی را احساس کنند. و این را میتوان حتی با ارسال پیامک انبوه به دست آورد. مخاطبان خود را بر اساس جنسیت، سن یا ویژگیهای دیگر به بخشهای مختلف تقسیم کنید و پیامهای سفارشی برای هر گروه ایجاد کنید. این به جلوگیری از ایجاد محتوای عمومی کمک می کند.
۷. عدم بررسی مجدد پیام
هرگز فراموش نکنید که قبل از ارسال پیام، محتوای خود را دوباره بررسی کنید. هرگز در ارسال متن عجله نکنید! قبل از ارسال پیامتان از نظر هرگونه اشتباه و خطای دستوری یا املایی آن را بررسی کنید. از اینکه بدانید چند نفر میتوانند به دلیل اشتباهات موجود در پیامک هایتان از دریافت تبلیغات پیامکی انصراف دهند، شگفت زده خواهید شد. اشتباه املایی و دستوری میتواند به تصویر برند شما آسیب جدی وارد کند، بنابراین همیشه محتوا را دوباره چک کنید و فراموش نکنید که تمام اطلاعات مرتبط مانند اطلاعات تماس را درج کنید.
۸. بدون CTA
CTA مهمترین بخش پیام شماست. هدف بازاریابی پیامکی ترغیب مشتریان به انجام یک اقدام خاص است. با وجود این، بسیاری از کسبوکارها CTAهای واضح و ساده را در بازاریابی پیامکی خود لحاظ نمیکنند.
CTA یا «فراخوان به عمل» ممکن است صرفاً بازدید از رستوران شما برای شام باشد. اما شما همچنین میتوانید از CTA برای تشویق مشتریان برای شرکت در مسابقات یا حتی پاسخ دادن به یک نظرسنجی سریع در مورد کسبوکارتان استفاده کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله راهنمای نوشتن متن پیامک را مطالعه کنید.
خب حالا که با اشتباهات رایج بازاریابی پیامکی و نحوه جلوگیری از آنها آشنا شدید باید بدانید که علاوهبر جلوگیری از این اشتباهات بهتر است از یک سامانه پیامکی قدرمند هم استفاده کنید تا بتوانید با کمک قابلیتهای منحصربهفرد آن یک بازاریابی راحت، سریع و هدفمندی را داشته باشید.
سامانه پیامکی ملی پیامک یک سامانه کامل با پنل کاربری آسان و پشتیبانی قوی است که با کمک آن میتوانید در زمانی کوتاه و با کمترین هزینه برای مخاطبان و مشتریانتان پیامک تبلیغاتی و اطلاعرسانی ارسال کنید.
پس همین حالا به سایت ملی پیامک به آدرس www.melipayamak.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۰۴ داخلی ۱ تماس بگیرید تا کارشناسان و پشتیبانان فنی ملی پیامک در کوتاهترین زمان ممکن پنل اس ام اس شما را فعال کنند.
منبع:نیک استار
گرداوری شده : ایران فراز